کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور توضیحات جدید وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان و اصلاح حقوق کارگران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارورند | حرارت موبایل یکی از عوامل ناباروری در مردان آبی که دو بار جوشیده باشد ضرر دارد؟ اهدای عضو بیمار مرگ مغزی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پروژه جمع‌آوری پلاسمای افراد بهبود یافته کووید ۱۹ در خراسان رضوی آغاز شد

  • کد خبر: ۲۴۶۷۱
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
پروژه جمع‌آوری پلاسمای افراد بهبود یافته کووید ۱۹ در خراسان رضوی آغاز شد
مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی از آغاز جمع‌آوری پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا خبر داد.

علی صمدی جوان_ به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مجید عبداللهی با اشاره به تلاش متخصصان و پزشکان برای بهبود بیماران گفت: تلاش دوچندانی برای درمان بیماران کرونایی انجام شده است. اقدام اخیر نیز دریافت پلاسمای خون بهبودیافتگان و اهدای آن به مبتلایان برای تقویت سیستم ایمنی است که شیوه جدیدی در این زمینه و درخور توجهی است. این امر تا دستیابی به داروی مناسب‌تر و دقیق‌تر تا حدودی می‌تواند در بهبود این وضعیت کمک کند.


وی تصریح کرد: امیدواریم بیماران بهبودیافته با مشارکت در این طرح، حمایت لازم را از دیگر هم‌وطنان مبتلا به این بیماری به عمل آورند. ضمن اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به‌عنوان مرکز اصلی مقابله با کرونا، باتوجه به افزایش بهبودیافتگان در زمینه پلاسمادرمانی، اقدامات خوبی را در کمک به این پروژه انجام داده است.


عبداللهی هدف اصلی این طرح را تأمین پلاسمای لازم برای مراکز درمانی خواند و ادامه داد: امیدواریم بیماران بهبودیافته از ویروس کرونا به شکرانه بازیابی سلامتی‌شان، با سازمان انتقال خون که همواره معتمد مردم بوده است، همراه شوند.


مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی افزود: شرکت در این پروژه کاملا داوطلبانه است و داوطلبان اهدای پلاسما، ابتدا معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آزمایشات اولیه، در صورت دارا بودن شرایط، از آنان پلاسما دریافت می‌شود.


گفتنی است، دکتر سیدمجید حسینی، رئیس بخش مرکزی بیمارستان امام‌رضا(ع) به‌عنوان یکی از بهبودیافتگان کرونا، پس از گذراندن دوره درمان و قرنطینه، به اهدای پلاسمای خون به بیماران کرونایی اقدام کرده است. دکتر عبدالهی ضمن تقدیر از این اقدام، از همکاری مسئولان سپاه استان در کمک به آماده‌سازی بخشی از فضای فیزیکی این پروژه درمانی خبر داد و از آن تقدیر کرد.

 

پروژه جمع‌آوری پلاسمای افراد بهبودیافته از کووید۱۹ در خراسان رضوی آغاز شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->